Facebook

środa, 13 sierpnia 2014

emocje


Liczba przeżywanych przez nas każdego dnia emocji jest ogromna. Różnimy się od siebie, w związku z czym różnie też reagujemy na to co w środku nas się dzieje. My dorośli czasem nie wiemy dlaczego tak a nie inaczej się czujemy, dlatego dziecko tym bardziej ma prawo do dezorientacji w tej kwestii.
Nazywanie uczuć oraz wszelkich na co dzień występujących emocji wcale nie jest takie proste jakby się wydawało. W każdym razie ja dopiero teraz będąc rodzicem mam okazję faktycznie zatrzymać się na chwilę, zastanowić nad tym co czuję i powoli razem z synem uczę się nadawać imiona emocjom i znaleźć ewentualny powód dla którego niektóre z nich się pojawiły. 

W naszym małym synku ostatnio często gromadzi się napięcie, które jak już znajdzie ujście to dotkliwie odczuwamy je my lub przypadkowo znajdujące się w pobliżu osoby. Tłumaczenie, nazywanie uczuć, upominanie, że to nam się nie podoba w ciągu jednego dnia może narosnąć do mantry która wychodzi z naszych ust setki razy. Jest to męczące i dla nas i dla Niego przez co zdarza się, że efekt jest odwrotny do zamierzonego. Ręce wtedy opadają, płakać się chce i łatwo jest wtedy dojść do wniosku, że ponosi się rodzicielską porażkę. 
Bartek na szczęście wymyślił zabawę, która bardzo pomaga nam w okiełznaniu tego co się w małym ciałku gromadzi i najchętniej wychodziłoby za pomocą bicia, kopania czy drapania. 
Mimiczna zabawa, w której wybrana osoba prezentuje emocje zadane przez pozostałych domowników, zawsze po wypowiedzeniu jej nazwy i klaśnięciu w dłonie lub też druga wersja bardziej zabawna, przeróżne minki zmieniające się bardzo szybko na pstryknięcia palcami.  

Pojawienie się dziecka otwiera niesamowite ilości drzwi w naszych głowach, dzięki którym możemy poznawać siebie i pracować nad tym co nam w nas samych nie odpowiada. Jednocześnie pokazujemy dziecku, że my też popełniamy błędy i pomimo tego że czasami ciężej jest nam opanować niektóre emocje, staramy się nad sobą pracować aby być lepszymi dla siebie i dla niego. 






Ostatnio często śpiewana przez nas piosenka:

"Kocham Cię,A ty mnie,jak rodzinnie mija dzień,jak przytulę Cię,i buziaka dam jak chcesz,Czy mi powiesz kocham Cię ?


Kocham Cię,A ty mnie,wśród przyjaciół to się wie,jak przytulę Cię,i buziaka Tobie dam,ty mi powiesz kocham Cię."

PS. Macierzyństwo, chociaż nigdy nie miałam zapędów artstyczno-plastycznych, sprawiło, że pokochałam wyklejanie, scrapbooking... zapraszam więc na stronę gdzie można zobaczyć trochę moich wyklejanek ---> KLIK

Brak komentarzy: