Facebook

środa, 24 stycznia 2018

bracia - 15 miesięcy różnicy

15 miesięcy różnicy między chłopcami początkowo wydawał mi się niesamowicie mały, ale jednocześnie po ciężkich doświadczeniach z dwulatkiem któremu pojawiło się rodzeństwo przeszło mi przez myśl że może jednak będzie lżej.
Nie myliłam się i z perspektywy czasu uważam, że między tymi dwoma chłopcami ta różnica jest idealna.

Relacja między Kubą a Mikim jest wyjątkowa. Nie wiem ile rozumie trzeciorodny, ale na przykład czytając książkę o przyjaźni, chłopców którzy są jej bohaterami nazywa "Dzidzi i ja" (czyli w slangu domowym Kuba i ja). Gdy wszyscy są w domu sporo czasu tych dwóch bawi się razem (na ile dwulatek z trzylatkiem są w stanie oczywiście), naśladują siebie nawzajem i bronią przed... ewentualnym oprawcą w postaci innego dziecka. Biją się, szarpią, kłócą, zabierają sobie zabawki, a potem się godzą i tak w kółko rzecz jasna.
Lubię to obserwować nieraz rozczulają mnie swoim zachowaniem.

Zastanawiam się czy z czasem róznica wieku między nimi a Miłoszem będzie się zacierała, czy cała trójka będzie się przyjaźniła i trzymała razem, czy będą mieli podobne zainteresowania i jak to będzie kiedy w przyszłym roku wszyscy trzej będą w tym samym przedszkolu?

A jednym z moich największych marzeń jest to, żeby byli dla siebie ważni i zawsze mogli na siebie liczyć.














Brak komentarzy: