Facebook

sobota, 25 lipca 2015

bracia

Bracia. 
Młodszy zapatrzony w starszego. Naśladuje wszystko co robi Mi, na ile potrafi oczywiście. Starszy opiekuńczy, czasem aż za bardzo czuły a czasem dokuczliwy. Wszystko zależy od dnia, chwili i humoru. Jedenaście miesięcy razem. Jestem szczęśliwą Matką braci.
O tych początkowych trudnościach wynikających z posiadania dwójki dzieci zapomina się już zupełnie. Ale czasem może warto do nich wrócić i spojrzeć szerzej. Ostatnio znajoma zobrazowała mi, ale tak bardzo namacalnie, jak może czuć się dziecko gdy pojawia się rodzeństwo. Miałam sobie wyobrazić, że mój mąż przyprowadza do domu obcą kobietę i mówi: "To moja nowa żona, od dzisiaj będzie z Nami mieszkała." I koniec. Klamka zapadła i ma się pogodzić z sytuacją już na zawsze.
Ja w takiej chwili byłabym wściekła i zdezorientowana, szalenie zazdrosna i ogólnie rzecz biorąc towarzyszyło by takiej sytuacji wiele niezwykle negatywnych emocji. Tak, zdecydowanie tak mógł się czuć Mi. Teraz jeszcze bardziej Go rozumiem i to Jego straszne zachowanie i bardzo współczuję, że musiał przejść takie trudne chwile.
Na szczęście początkowe trudy są już za Nami. Teraz jest im we dwóch dobrze. Czasem się kłócą, ale na szczęście bardzo szybko godzą. 
Mi nauczył się przez ten czas nazywać wiele emocji, które w nim się pojawiają. Dojrzał. A Kubuś chociaż wydaje się już taki duży, tak naprawdę jest taki maleńki. 

Nadal nie wiemy kto pojawi się za kilka miesięcy, ale ja już teraz zastanawiam się jak bardzo zachwieje to nowe wydarzenie poczuciem bezpieczeństwa chłopców. Teraz jest ich dwóch więc i emocje będą podwójne. Czy będzie tak samo trudno, czy już dużo łatwiej bo Mi ma już oswajanie się z rodzeństwem za sobą, a Kuba jest dużo mniejszy i mniej rozumiejący?  
Trochę zaczynam się bać. Nie, poradzenia sobie z trójką dzieci. Ale tych emocji które w chłopcach się pojawią. I czy podołam dalej iść wybraną drogą. Drogą która nadal jest dla mnie bardzo kręta i łatwo jest mi w niej się pogubić. Drogą empatii i akceptacji ich uczuć.







Chłopcy maja na sobie mokasyny/ Marta made it
Kuba BibiDres/ BibiDreams
Kuba Pantalony w kratę/ Pan Pantaloni

Brak komentarzy: